bodrum escort türk porno porn porno izle porna izle
people-2594786_960_720

Kesäyliopiston laatuasioita miettimässä

Normaalin kurssitoiminnan lisäksi syksy ja talvi on meillä Helsingin seudun kesäyliopistolla kehittämisen, arvioinnin ja suunnittelun aikaa. Tapaamme vuosittain esimerkiksi Turun kesäyliopiston henkilökuntaa laatuasioiden merkeissä. Rehtori Tuula Aamurusko inspiroituikin kirjoittamaan blogiimme pohdintoja ja oivalluksia laadusta. Kirjoitus sopii erinomaisesti tähän hetkeen, jolloin katsastamme ja analysoimme päättyvää vuotta ja alamme kehittää ja suunnitella tulevaa vuotta, laatu ja asiakastyytyväisyys kaiken lähtökohtana.

Tuula Aamurusko: Kesäyliopiston laatuasioita miettimässä

Korkea laatu tarkoittaa, että toimintamallit ja prosessit ovat kunnossa, dokumentointi on moitteetonta, sidosryhmät osallistetaan, yhteistyö pelaa – ja paljon, paljon muuta. Tärkeitä asioita ja huolella hiottuja lauseita. Arvoissamme asiakas on tärkein, olemme asiakaslähtöisiä, asiakaskeskeisiä ja palveluhenkisiä.

Mitä se sitten ihan käytännössä tarkoittaa?

Mielestäni sitä, että teemme aina parhaamme.

Jos asiakas on tyytymätön, meidän tulee tehdä kaikkemme saadaksemme hänet tyytyväiseksi. Keskustelemme asiakkaan kanssa ja etsimme parhaan mahdollisen ratkaisun. Kun asiakkaan pyynnöllä on kiire, myös meillä on kiire: meillä on kiire auttaa asiakasta. Kun asiakas ei löydä kurssipaikkaa kirjallisesta ohjeistuksesta huolimatta, me opastamme häntä löytämään oikeaan paikkaan.  Kun kouluttaja viime hetkellä ennen koulutuksen alkua muuttaa suunnitelmiaan tai esittää uusia toiveita käytännön järjestelyihin, otamme ne iloisina vastaan. Kouluttajakin on asiakkaamme ja sitä paitsi hänen toiveisiinsa vastaamalla voimme tarjota entistä parempaa koulutusta.

Onko tämä pelkkää puhetta ja ​hienoja tavoitteita, joita on mahdotonta käytännössä toteuttaa? Mikä on riittävä palvelun taso?

​Aika on rajallista, emme voi suostua kaikkeen ja toteuttaa kaikkien toiveita. Silti näihin kysymyksiin vastaaminen on helppoa. Ainoa oikea asenne ja samalla laadun tae on tehdä parhaansa asiakkaan hyväksi. Ja mikä parasta: se riittää!

Tuula Aamurusko

Tuula Aamurusko

Turun kesäyliopiston rehtori

Vastaa